Back again...

Scheeeeenare Bloggen!
Allt Väl?
Hoppas ni haft en gör-bra julhelg. Det har jag haft. Faktiskt.
Julaftonen spenderades med La Famillia, ett mastigt julbord (skinka, hemgjorda köttbullar, prinskorvar, löksill, pappas vörtbröd, julmust, pappas julsnaps och min goda knäck (okej, min och mammas)), och inte alltför många julklappar.
Men dom var bra.

Urval..
 
    
                 
 
Wii Fit: Ett spel till Wii'n där man har en personlig tränare som ska coacha en till en bättre styrka, balans och kropp! Tjohej. Detta var alltså det pappa sa att det var den "perfekta julklappen" till mig. Haha, jag vet inte hur jag ska ta det, men glad blev jag iallafall!
Svart sidenklänning: Från French Connection i axelbandslös ballongmodell. Nyårsklänningen.
Läppglans: Från Yves Saint Laurent innehållande 24 carats Guld. Lyxigt.
Underkläder i HankyPanky-stil av syster.. Från H&M.
Bok: "Boktjuven" om en flickas uppväxt som fosterbarn i nazityskland. Jag slutar aldrig fascineras av Hitlers sotrhetsvansinnes offer, deras livsöden och berättelser om livet i Nazityskland. Fick några böcker till, men dom har jag inte börjat läsa än.
Mamma Mia! The Movie. Kollade på den igår med mamma, och jag blir fortfarande lika barnsligt glad när jag ser den. Får mig dock att längta ännu mer efter Hav, Sol, brunbrända ben och allt som hör Sommaren till.. Usch.
Nagellack fick jag av min 7åriga lillebror i julklapp. He's my Favorite.

Och idag inledde vi mellandagsrean, jag, syster och mamma. Vi bytte lite saker och gick runt på NK..
Och fastnade i min favoritaffär, Karen Millen.
Hon(?) gör så vansinnigt snygga och lyxiga skor, klänningar och väskor så att man vill.. Äta upp dom!
Syrran hittade en nyårsklänning med flera kilo av volanger på sig, och mamma köpte ett bälte med ett häst-bett på, och jag tjatade till mig en apa-snygg plånbok ("Den får bli en födelsedagspresent" sa mamma. "Hehehe" sa jag).
(Så här såg den ut, fast utan kedjor)

Sen åkte vi hem, åt årets (förhoppningsvis) sista "julbord" (resterna från julafton... Julskinka till förbannelse) och nu sitter jag och lyssnar på Håkan.

        Hans låt "Tro och Tvivel" från hans senaste album För sent för edelweiss är grym.
Jag får känslan av att gå barfota på en pir i en hamn med en droppande glass i handen och solen bländande i ögonen....
Jag är tillbaka i min årliga Sommar-kris. Som... Medelålderskrisen (hur nu det är, jag är ju trots allt inte i medelåldern än, Thank GOD...). Så fort julen är över är det fyra månader grått grått grått, och det ger en inte direkt ljusa framtidsutsikter.
Förr om åren var det helt galet, jag gick i sexan och tapetserade hela mitt rum och mitt bänklock (på den Gamla Goda tiden när man hade bänklock alltså) med sommarbilder.
Nu är det i form av allmän ångest och sol-suktande. Jag antar att jag inte är ensam?

Oh Well,
Jag antar att jag överlever.

Over and Out,
JossaN



Kommentarer
Postat av: vilma

hoho jag ÄLSKAR dej & din blogg, din listiga jävel! :D

snygga trosor där, juicean (alltså, JOSan haha slug)

xoxo :*

2008-12-28 @ 18:19:46
URL: http://vilmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0