"Välkommen, välkommen du midvinters brud.."

Hallelujah,   I T ' S    O V E R  ! ! ! ! 
Luciarep, Luciaslit och Lucialidande. Finally är det över!
Idag hade vi våra två konserter i Konserthuset. Jag steg upp klockan 8 vilket gjorde mig lite vemodig.. Siga upp 8 på en Lördag liksom... !
Gick upp, duschade, stekte pannkakor (Jag är väldigt svag för pannkakor!), missade tåget, fick skjuts av pappa, kom till Danderyd där tunnelbanan var sönder, så var tvungen att ta ersättningsbuss t bergshamra där tunnelbanan gick, kom försent ändå till Konserthuset där vi sjöng upp, hade genrep och käkade pannkakor. *Mihi*
Gick och kissade 7 gånger (minst), käkade Dextrosol och snurrade flaskan. Sjöng litegranna gjorde vi också.. :-)
Haha, ja det var kul, men nu är jag trött på skiten.
I slutet av båda konserterna kom alla musiklärare och musiker fram på scenen och bugade fyra gånger för pubilkens applåder, och vi, artisterna, de begåvade körarna, fick buga EN gång. Det var åt oss som pubilken egentligen ville applådera, dem som de hade hört sjunga. Fyfan vad skämmigt, dom stod där och njöt av applåderna. Dom borde Skämmas. Jag blev helt adrenalinskakig och ville bara börja skrika att vi minsann också skulle få buga..! Shit, visst, ni musiklärare har lagt ner mycket tid på detta, men det är (tyvärr) ert jobb. Det är inte ni som sjunger. Det är VI VI och åter VI som ska få äran. Sådetså.

Arrggh.

Och för ett tag sen ringde Moas storasyster till mig och undrade om jag visste var M var, hon hade varit borta sen konserten och inte hört av sig. Fanny svarade inte heller på sin mobil, så jag blev skitorolig och ringde runt till en massa folk... Sen framgick det att de båda var hemma hos Fanny och mådde bra. Fy på er, Olydiga flickor! ;D

Jaha...
Jaa, då ska jag väll gå och lägga mig då. Jag har bara en dag kvar att sova på den här helgen.
Den dagen ska utnyttjas till fullo, det vill jag lova.

Godnatt mina vänner,
Juicy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0