idag var det ju inte så fint väder.


Tjohej,
söndag idag. Och söndagar är aldrig, eller sällan roliga, så detsamma var vädret.
Denna söndag var dock ganska kul. Eller lite knäpp. Kanske.
Jag och Moe skulle gå i körkan idag. Få lite krummelurer i konfirmationshäftet. Stryka under vilken psalm som var bäst. Få en kvist med videungar. Träffa en annan kristen som hade noterat att det var enskild meditation i Engelbrekts Kyrkan, pratat ett tag med denna underliga man, gått skilda vägar, och sedan träffats i Oscarskyrkan igen. Som ligger en karlavägs längd ifrån Engelbrekts Kyrkan. Underlig man. Jag hälsade på honom som jag hälsar på en gammal bekant. Trevlig själ det där.
Sen strosade vi runt, jag och Moe, helt planlöst i sex timmar i ett gråulet stockholm innan det slog oss att vi skulle må bra av att åka hem och vila. Kyrkan är inte helt barmhärtig mot ens energi, det må jag säga.
Nu har jag ätit spaghetti och slagit mig ner här. Vad ska man annars göra en söndag liksom?
På tisdag är det 2nd Walks spelning på Stampen i Gamla Stan, 20:30, det får man ju inte missa! (Det ska inte jag göra).
Grymma låtar spelar dom, det vill jag lova.



Åh, vad fint det skulle sitta med lite blad på träden, gräsfläckar på jeansen, hallonsmak i munnen och något kallt i handen.



Ingen kan säga att man inte gillar sommaren. För det gör ni.
O
ch längtar som svin. För det gör jag.

Bisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0