Oy, Sailor!



Jag börjar få seglings-abstinens just nu.

Kan jag få lite varm vind,
lite sol
och en stor jävla båt?
Leva lite Pippi Långstrumps pappa-liv.
Segla mot en solnedgång, utan en tanke på morgondagen..
Jag kanske börjar romatisera lite för mycket här,
det är ganska slitigt att segla.
Men jag älskar det.

Om jag någongång gaddar mig,
så kommer det bli en kompass ros. Kanske lite mer jämnstor och snyggare bokstäver dock. Jag ritar kompassrosor på allt, flytvästar, kroppar, telefon-konst (när man pratar i luren och ritar samtidigt alltså) och har en ganska bra samling faktiskt. Och så har det ju med seglingen att göra.
Typ på höften vill jag ha den, diskret men ändå synlig.
Inte för att jag tror att den kommer hamna där en dag, om jag ska vara uppriktig.
Mina föräldrar kommer hindra mig tills jag dör. Antagligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0