the boat that T O T A L L Y ROCKED!

Tidigare ikväll såg jag och Ida filmen "The Boat that Rocked" på bio.
And it certainly
ROCKED
!


Filmen utspelar sig i slutet av 60-talet och handlar om Carl, en kille som har blivit relegerad från skolan, och blir av sin mamma skickad till Rock Boat, en illegal Rock-radiostation ute på internationellt vatten, som hans gudfar är överhuvudet på. Båter blir dock lite samma sak som hemma, röka gräs och supa. På båten bor det många olika DJ's (disc jockeys, alltså inte flashiga Axwell snubbar..) som varje dag har sina olika program och leverar väldigt mycket grym Rock och pop, och alla har sina olika knäppa karaktäsdrag. Man får följa dem genom jävligt mycket konstiga händelser, och skrattar åt dem gör man också. Filmen har sina oförutsedda vändningar och höjdpunkter, dom var riktigt riktigt bra dessutom, för den här filmen är allt annat än förutsägbar.
Hel filmen osar Peace, Love & Rock'n'Roll, och lite sex på det också. (Dom har en dag, Sexurday, varje månad då dom skeppar över en massa tjejer till båten, som i övrigt är kvinnofri bortsett från den lesbiska kokerskan Felicity, för att ha lite "kul")
Peace, Love and Rock'n'Roll gillar vi ju.
Soundtracket är skitbra, det kommer senare släppas en skiva med soundtracket, den ska jag minsann köpa.
Hela tiden under filmen tänkte jag bittert varför inte jag fick leva på 60-talet, bo på en Rock-båt, spela musik hela dagarna, och röka gräs.
Man kan ju drömma, i bästa fall.

Peace,

J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0