Fredagen den trettonde.

Jaa, sannerligen fredagen den trettonde.
Jobbat till halv sju,
Åt torr japansk kyckling till lunch,
sista dagen på praon ( fast jag fick som tur var ingen järnbalk i huvudet på det bygget jag var, där jag gick runt med skyddshjälm och gul reflex-väst..)
 och det är en massiv vattenläcka på vår gata. En man vid namn Totte Magnusson hälsade på mig (igen, han hjälpte också till när jag hjälpte mannen med det brutna benet..) och hans parkering är täckt med vatten. Jag tycker lite synd om Totte.
Det var något rör som hade gått sönder. En annan man som stod och tittade och inspekterade läckan konstaterade att det hade kommit brunt vatten från rören hela eftermiddagen och inte hade han fått något kaffe heller. En annan klagade på att han missade På Spåret.
Vilken dag, vilken dag.
På fredagsfikat på kontoret hade en av farbröderna (Jag tror han hette Bengt) köpt geléhjärtan. Och alla tjejer som hade läst Metro i morse hade självklart läst om de Ekologiska Geléhallonen. Bra idé tyckte dem, och frågade denna Bengt om dom var ekologiska.
"Jaa" , svarade Bengt "dom är fulla av döda grisdelar".
Okej, då var det kul, nu låter det som världens torraste skämt. Men jag menar, Arkitekter har kanske inte den bästa humorn. :-)

Dagens stora Plus att min TRITONI-klocka kom tillbaka idag! Den hade gått sönder, jag skrev flera arga mail om att jag borde fått garanti på klockan, men inget svar. Sen nämnde jag att det var Oscar (som känner grundarna av Tritoni) som hade sålt klockan till mig, och då svarade dom genast och sa att jag skulle få en ny. Ja, det var ju bra.

Eftersom jag nyss kom hem från jobbet är jag ganska opepp på att dra ut ikväll. Affe, Hör Av Dig!
Nu sitter pappa på ett plan hem från England, Kul dag att flyga på..

Imorgon är det Alla Hjärtans dag! Lovely.

Au Revoir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0