Hehe..


Sikken dag.
Hela dagen bestod av *trumvirvel*
ESTLAND!
Ja, ni hörde aldeles rätt! Världens mest intressanta, intellektuella och fashinerande land ska vi sitta en hel dag och "forska" om. Skriva parlörer på Svenska-Estländska, som jag och Chi skrev. Vi översatte Öl och cigaretter och korv. What else is needed?
Och sitta och rita i två timmar på en plansh med vad vi skulle få för Estländsk MAT i veckan samtidigt som jag sjöng "Phantom of the Opera" med konstig röst. Finns dokumenterat på Facebook i form av en film. Den vill ni inte se.
Åkte hem till Täby med min vän LÄO (som vår spanska mentor säger),
träffade hans kompis som frågade LÄO;
"Är det här din brud eller?" om mig.
Jag trodde naturligtvis att Läo svarade "Nej, det är min livskamrat". Men han sa visst Resekamrat.. Pyttsan också.
Köpte några Jordnötsrutor i den lokala affären.
Jag frågade Läo när hans Mormor skulle komma med sina Världskända semlor,
Och gissa vad som stod i kylen när han kom hem.. Jag är nog synsk. :-)
Spelade piano,
Och nu har jag två prov att träna på.

På torsdag ska jag och Elsa försöka hinna med att åka ut till Täby och äta Bulle med Bulle (en fralla som man har mosat in chokladbollar i..), klippa oss och lyssna på en konsert. På samma dag alltså.

På fredag kommer antagligen jag och Hannah kolla på bio, Det regnar alltid i Provence tror jag den hette.

Och på Lördag återstår att se, något kul hoppas jag.

På söndag bär det av till Åre!

Imorgon ska Chi fixa ihop halva skolan på ett café. Vi får se hur det går. :-)

Japp, Fysik var det.
"Du måste lära dig fokusera" säger pappa i köket. Ja, jag antar väll det. Och äta en Sämla!

Au Revoir!



Kommentarer
Postat av: fanny

hej jag heter rumpa alla estlänningar kommer slå mej. JA !

2009-02-18 @ 20:26:45
URL: http://klefelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0