Ont i magen-musik

Jag har märkt att vissa låtar får mig att få ont i magen. En melankolisk lyckokänsla i magen blandad med fruktansvärd hopplöshet och olycklighet. Jag vet inte varför, det bara blir så.
Man skulle kunna förkroppsliga denna känsla med Coldplays låt Fix you.
Fast det kan ju bero på att den är så där särskilt vacker också.
Jag har några andra låtar som är riktiga Ont-i-magen låtar, Here you go:

• Innan bomberna
med Kristian Anttila är så jävligt deppig att jag däckar ihop totalt när jag hör den. Det är så mycket mörker, vinter och långa promenader i gatuljuset. Fasen. But still vacker.

• The Subconscious med 2ndWalk . Jo, det är nog lite ont-i-magen-för-att-den-är-så-fin känsla på den här. Om inte mycket ont-i-magen-känsla-för-att-den-är-så-fin-känsla. Verkligen fin.
(Free Promotion, Yeah!)

• A Dustland Fairytale med The Killers från deras senaste skiva Day & Age.
Jag måste erkänna att jag Aldrig, eller iallafall väldigt sällan lyssnar på låttexter. Men läs/lyssna på den här:

Saw Cinderella in a party dress
but she was looking for a night gown,
i saw the devil wrapping up his hands
He's getting ready for the showdown.
I saw the ending when they turned the page
I took my money and i ran away,
Straight of the valley of the great divite.
Out where the dreams are high
Out where the wind don't blow
Out here, the good girls die
And the sky won't snow.
Out here the birds don't sing,
Out here the fields don't grow,
Out here the bell don't ring,
Out here the good girls die.

Is there still magic in the midnight sun,
Or did you leave it back in '61?
In the cadence of a young man's eyes.
I wouldn't dream so high.

Well, Lyssna nu på dessa låtar.
Nu ska jag få lite mer ont i magen.

I'll be seeing you...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0