Fredag !

Oh what a day,
en lektion, lunch, en lektion. Sköööönt!
Det hände liksom inget speciellt. Jag sprang bara lite fram och tillbaka till skolan och lämnade lappar hit och dit, träffade Anna och Elsa på vägen, åkte sen hem med Leo. Vi turas om att betala godiset på fredagarna (Aja-baja!) , Jordnötsrutor och en o annan bulle och havreboll. Tönten him self ska praoa uppe i Mora i en Intersportaffär, och åka skidor resten av tiden. Tönten Leo. Han blir väl stor någon dag.. Om inte så stannar han väll uppe i Mora. Leo Älskar ju bara Mora. Alltså, Prao i två veckor, sen har vi en vecka imellan (varav två dagar som Leo är med på, en vanlig dag och en Filmdag) , sen är det Sportlov. Och var är Leo då? Jo, i Mora.
Jag kom lite sent till skolan idag, runt kvart över nio, och i och med detta såg man de som vanligtvis ligger och sover klockan åtta  på morgonen medan vi arbetarråttor är uppe och ränner. De som har jävligt snygga kläder. Som skulle passa på The Satorlaist eller Facehunter eller vilken modebloggare som helst. Jävligt snygga personer helt enkelt. Fan, jag trodde det bara fanns gravida mammor med latte i nappflaskorna som trängs med andra gravida mammor med latte i nappflaskorna, tråkiga kontorsgubbar med dunjacka, mockasiner och smala stålbågade glasögon eller medlelålders revyskådisar och föredettingar till Melodifestivalen. För det är liksom allt jag sett hittils. Enbart det.

Så, dagens lärdom:
De snygga personerna är inte uppe med tuppen i Vasastan, utan ligger och drar sig efter onsdagens Laroy med helgens eyeliner lite nonchalant utsuddad runt ögonen. Antar jag.

Nu har jag slitit tillräckligt med tennispass i en timma, räkmiddag och minusgradigt cider.
Jag orkar inte gå ut idag. Heller. Det tar för mycket på krafterna, och det är så jävla skönt att somna i soffan här hemma. Don't you think? ;-)

Nu ska jag förebygga en influensa med Vitaminer och Te !

Puss,
Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0