Musique

Jag har jävligt svårt att tycka om alla dessa nymusiker, vemodiga, klagar på allt, sjunger om hur många månader, veckor, dagar och timmar det var sen "vi" sågs, om hur dom inte vågade prata med varandra på krogen, om hur BRIS förstörde deras liv. Jag är så TRÖTT på det där. Ibland vill jag säga att jag tycker om Britney Spears bara för hennes någonlunda lätta texter (utan något innehåll alltså) Jag är trött på alla texter som ska betyda något, ha ett särskilt deppigt budskap till det redan ner-alkade och sönderdeprimerade jante-Sverige, typ vemodigt piss-plinkande Anna Ternheim, Hon-som-är-cool-bara-för-att-hon-skriver-konstiga-låtar-som-ingen-skrivit-förut-och-klär-sig-i-typiska-söderkis-kläder Miss Li och Annika Norlin aka Säkert! (Som gör EN fin insats i Peter Björn and John - Young Folks...). Så jävla svårlyssnade, man blir skitnödig av att dom hela tiden låter som att det växer hår i halsen på dem och dom bara vill hosta och skrika ut det. Utan att någonsin hosta och skrika. Jag gillar att det finns Liiite ENERGI i musik, inte bara vemod och bajsnödighet.
   
Det jag ville komma fram till var alltså:
För att bespara Er, Mina läsare, framtida dålig musik, kan ni ju lyssna på dessa låtar. Dom är riktigt jävla bra!

• Looking for Gold
- The Tough Alliance

• Bad Kids
- Black Lips

• Kids
- MGMT

• Business Girls
- Le Sport (Dom finns inte längre, Men Musik är Evigt!)

• The End
- Lo-Fi-FNK

• Steppin' Out
- Lo-Fi-FNK

• Adore
- Lo-Fi-FNK

• Walk Away
- Franz Ferdinand

• A Man From Argentina
- Billie the Vision and the Dancers

• My Doorbell
- The White Stripes

• I Can't Stay
- The Killers

• Slide
- Goo Goo Dolls (Alla har hört den, jag Vet...)

• Chonkyfire
- Outkast

• What More Can I Say - DJ Danger Mouse

• Lapdance
- N.E.R.D

• Don't Steal Our Sun
- The Thrills

• Your Love is Like Las Vegas
- The Thrills

• Paul Weller
- Kristian Anttila

Lovelight - Daniel Lemma

Only The Good Die Young - Billy Joel

• Tro och Tvivel - Håkan Hellström

• Forever Lost - The Magic Numbers

Äh, nu får det räcka.
Jag sitter fortfarande hemma och väntar på min syster som sprungit iväg med min jacka innehållande min mobil.
Oh lucky day. Om jag hinner drar jag en sväng in till stan,
Ses där då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0