She's Back!

Hejhopp gummisnopp,
Nu är Moi tillbaka framför datorn, och bloggen, igen.
Åh, vilken hektisk vecka. NOT!
Skidor, skidor, sol och snö i Åre. Hundra mackor med skagenröra, tagit slut på en hel burk Oboy' själv och använt mikron i stugan flitigt (Nej, vi har ingen hemma...). Mysiga resturangbesök, många  och långa After Ski's på Dippan/Diplomat och allmän lodning i svettiga underställ. Läst ut en tjock och väldigt bra bok, Fördjupade Studie i Katastroffysik, Läsvärd läsvärd LÄSVÄRD! Fått Rabies på våra grannar ovanför oss som Klampar runt med sina Förbannade pjäxor klockan sju-åtta på morgonen när jag försöker sova.. Om ni läser detta; MÅ SNÖMANNEN TA ER!!!!
Och njutit. Hel-njutning på heltid. Åååh, Jag älskar vinter. I Åre. I Stockholm kan vintern gå och ta sig..
              Dagen hade jag tänkt börja bra,
och komma i tid till lilla skolan. Så blev självklart inte fallet. Jag fick skjuts av pappa till danderyd, och skulle ta tunnelbanan därifrån. SJÄLVKLART skulle det vara kopplingsfel mellan Tekniska och Centralen, så man fick minsann ta ersättningsbussar som aldrig kom såklart.. Där träffade jag Cican, Pim och Felicia så vi kom försent tillsammans. Vilket inte var helt fel det heller.
På svenskan idag lärde vi oss något mycket intressant, nämligen vad SumpRunkare var för något. Det var någon person som skulle se till att fisken i båtarna fick syre om nätterna i början av 1900-talet / slutet av 1800-talet. Den lille Vindar (se Rövslickare reds.anm.) skulle självklart skina för vår SO-lärare med att han hade lärt sig något nytt.. Frågan löd : Vilka yrken var vanliga förr? Vindar räcker entusiastiskt upp handen i vädret och langar ur sig : "StumpRunkare".
Jag. Kunde. Inte. Andas.
SO-lärarens ansikte förvreds i ett uttryck som såg ut som en road blandning mellan förvåning, avsmak och ett menande:
"Nej Vindar, DET är någonting annat.." och skrattade mycket roat åt den lille spjuverns påhitt, som Läo skulle sagt.
Alldeles utomordentligt sagt Vindar, Min vän!
Ja, annars har det flutit på ganska lättsamt idag.
Och Moa har funnit kärleken, Moa & Benjamin sitting in a tree... Är så glad för din skull gumman! (Och, Nej, detta är inte nästa Af's Gossip blogg, relationsstatusar finns fria att titta på och förundras över på gamla Hederliga Fejjan!)
Leo&Tåg var receptet på hemvägen, jag fjantade mig på gatan där någon lustig själ hade klätt på Herr Gårman (Övergångställe-skyltarnas gubbe..) med en purpur-rosa klänning och röda skor. Självklart kom det några tyffa nior och kollade snett på mig med ena ögonbrynet upphöjt när jag fotade fenomenet. Det tar tid att bli lika mogna som er förstår ni!
Eh, nu har jag ätit två mackor med skagenröra.. Och har prov imorgon eftersom jag missade det i fredags pga sjukdom. Och franskadiagnos. Haerligt!
När jag slutar skolan ska jag bli pensionär.

Hasta la vista,
Evetuellt bildbevis på Herr Gårmans klänning kommer senare idag, om Läo förmår sig att skicka bilden till mig.
Hoppas.

Puss i knävecket!

Kommentarer
Postat av: JAANA

Vad härligt med skidsememster :D :D:DD!!

2009-03-02 @ 18:42:17
URL: http://jaanas.blogg.se/
Postat av: Makitcha

Ohh, vad härligt med skidsemester.

2009-03-02 @ 18:43:15
URL: http://makitcha.blogg.se/
Postat av: Laura

Den semestern lät väldigt mysig!

2009-03-02 @ 18:46:16
URL: http://laurasnya.blogg.se/
Postat av: Artemis

Låter jäkligt gött ^^

2009-03-02 @ 18:47:57
URL: http://mista.blogg.se/
Postat av: Panda

SKAGEN ! (Okej ingen fattar utom möjligtvis Fanny)

2009-03-02 @ 20:34:27
URL: http://pandalicious.blogg.se/
Postat av: Laura

sv: Jomen sen är det ju alltid kul att få hem paket också :)

Tröjan är ju egentligen inte kort, bara jag som är van vid så långa tröjor. Heheh.

2009-03-03 @ 09:21:28
URL: http://laurasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0